בכלכלה הגלובלית, ממוקמת ארצות הברית כיעד נבחר למשקיעים בינלאומיים התרים אחר השקעות חדשות והזדמנויות מרתקות. משקיעים רבים מוצאים את האפשרות לחיות בארצות הברית ולעבוד בה, תוך כדי פיתוחם של מיזמים חדשים נראית מרתקת ומושכת ועבורם בעצם מיועדת אשרת המשקיע.

וויזת משקיע לארה"ב היא תכנית המיועדת במיוחד למשקיעים זרים המבקשים להשקיע במפעלים מסחריים חדשים בתוך ארה"ב. על המשקיעים להשקיע את ממונם בעסקים מועדפים שייצרו מקומות עבודה רבים, מתוך כוונה לעורר צמיחה כלכלית תוך יצירת הזדמנויות תעסוקה. במקרים שכאלה מאפשרת וויזת המשקיע למשקיעים ובני משפחתם לחיות ולעבוד בארצות הברית עם אפשרות להיכנס למסלול לתושבות קבע.

וויזת המשקיע לארצות הברית

תכנית EB-5 למשקיעים מהגרים, נוצרה בשנת 1990 כדי לעורר את כלכלת ארה"ב באמצעות יצירת מקומות עבודה והשקעות הון על ידי משקיעים זרים.

במסגרתה משקיעים עשויים גם להיות זכאים לסיווג EB-5 – מסלול המספק נתיב לתושבות קבועה (גרין קארד) למשקיעים זרים המבצעים השקעה משמעותית בעסק בארה"ב הממוקם באזורי תעסוקה ממוקדים שהוגדרו על ידי USCIS בהתבסס על הצעות לקידום צמיחה כלכלית.

למסלול זה ישנן דרישות מוקפדות והן בתוקף, נכון לעכשיו, עד סוף ספטמבר 2027 על המשקיעים הפוטנציאליים להשקיע 1.8 מיליון דולר, או 900,000 דולר באזורים המוגדרים ולשמר או ליצור בתוך שנתיים, לפחות 10 משרות במשרה מלאה לעובדים בארה"ב.

המשקיעים הזרים המועמדים לתכנית EB-5 חייבים להוכיח את חוקיות כספי ההשקעה שלהם ולהציג תכנית עסקית מפורטת המתארת את כדאיות הפרויקט. בנוסף, משקיעים זרים חייבים להגיש בקשה ולעבור בהצלחה את תהליך עתירה I-526, כדי שיוכלו להוכיח את זכאותם לתוכנית EB-5 בהתבסס על הקריטריונים הנדרשים.

עתירה I-526

מוגשת על ידי משקיעים זרים כשלב מכריע בהליך בקשת הוויזה לתכנית-EB-5.

עתירה זו מוגשת לשירותי האזרחות וההגירה של ארה"ב כדי להוכיח עמידה בכל דרישות תכנית EB-5. עתירה I-526 כוללת: תיעוד ההשקעה המזכה של המשקיע ותוכנית עסקית המציגה את האופן בו תייצר ההשקעה את מספר המשרות הנדרש. העתירה עוברת בדיקה מקיפה של שירותי האזרחות וההגירה של ארצות הברית ואך ורק אחרי אישורה ניתן להמשיך בהליך קבלת תושבות הקבע.

תכנית EB-5 אטרקטיבית במיוחד בשל המסלול שהיא מספקת לתושבות קבע ובסופו של דבר לאזרחות, מה שהופך אותה לפתרון הגירה בקנה מידה מלא.

וויזה E-2 לארה"ב

הסיווג E-2 ללא מהגרים מאפשר לאזרח או ארגון של מדינה איתה מקיימת ארצות הברית אמנת מסחר וניווט, או שלארצות הברית יש איתה הסכם בינלאומי, או שנחשבת כמדינה זכאית באמצעות חקיקה להתקבל לארצות הברית בתנאי שישקיע השקעה ניכרת ומשמעותית בעסק בארה"ב.

לסיווג E-2 עשויים להיות זכאים גם עובדים או מועסקים של אותו אזרח או ארגון. בעיקרה, מיועדת וויזה E-2 בעיקר ליזמים, וטרתה להקל על הקמה או רכישה של עסק בארצות הברית, תוך כדי כך שהיא מאפשרת למשקיעים לחיות ולעבוד במדינה תוך ניהול השקעותיהם. על היזם המשקיע להוכיח שבבעלותו חלק גדול ומשמעותי במיזם ושהשקעתו מחויבת לעסק ולא רק לחשבון הבנק.

וויזת E-2 ניתנת לחידוש ללא הגבלת זמן ובתנאי חד משמעי כי העסק פעיל ועומד בדרישות הנדרשות. היא ניתנת להרחבה עבור עובדים מטעם המשקיע. וויזה E-2 מחייבת עמידה עקבית ומתמשכת בכל התקנות המתייחסות להשקעה ולפעילות העסקית אך איננה מאפשרת תושבות קבע (גרין קארד).

היתרונות המרכזיים של ויזת E-2 למשקיע הישראלי

השקעה מינימלית אינה מוגדרת – כלומר ישנה גמישות. וויזת E-2 אכן דורשת השקעה "משמעותית", אך ללא דרישות המינימום של תכנית EB-5.

חידוש הוויזה – כל זמן שהעסק פעיל ומתפקד ועומד בהנחיות שירותי ההגירה וויזת E-2 מאפשרת חידוש ללא הגבלת זמן.

זמן עיבוד קצר – לאשרת E-2 יש בדרך כלל זמן עיבוד קצר יותר בהשוואה למסלול EB-5. מאפשר ניצול הזדמנויות מהיר.

מכשולים ואתגרים שיש לקחת בחשבון

הליכי בקשה מורכבים המצריכים ניווט במבוכי מערכת ההגירה האמריקאית, הקפדה על תיעוד, תכניות עסקיות, הוכחת מקורות הממון ועוד.

הדרישה ליצירת מקומות עבודה של תכנית EB-5 – יצרת מקומות תעסוקה ל 10 עובדים ומעלה עלולה להיות מסובכת מאד וקשה, ועל המשקיע להיות סמוך ובטוח כי אכן יוכל לעמוד בקריטריון הנוקשה הזה.

התחרותיות – מדובר בשוק תחרותי וחובה לערוך חקר שווקים רציני וקפדני, באזורי התעסוקה הממוקדים המוגדרים על מנת להיות בטוחים כי השקעתם תישא פרי לאורך זמן.

סיכום

תכניות אשרת המשקיעים לארה"ב נועדה למשוך אזרחים זרים המעוניינים להשקיע הון משמעותי במיזם עסקי בארה"ב ולתרום לכלכלתה.

הדרכים המוכרות ביותר לקבלת ויזת משקיע בארצות הברית הן: תכניות EB-5 ו-E-2.

תכנית EB-5 דורשת השקעה כספית משמעותית עם תנאי הון מינימאליים באזור תעסוקה ממוקד, ויצירת או שימור מינימום של עשר משרות מלאות לעובדים בארה"ב אך היא גם סוללת את הדרך לתושבות פוטנציאלית עבור המשקיעים ומשפחתם הקרובה.

לעומתה אשרת E-2 גמישה יותר ומאפשרת למשקיעים ממדינות אמנה להשקיע סכום ניכר בעסק הפועל בארה"ב, אך אינה מובילה לתושבות קבע.

בהשארת פניה אצלנו ב-Visa Hub תוכלו לקבל שירות מקיף וליווי אישי עד לקבלת ויזת המשקיע.

לקריאה נוספת: אשרת סטודנט לארה"ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *